26-08   02-08   20-06   23-05   02-2010   20-11   29-08   04-08   16-06   14-05   23-04   02-03   01-2009   07-12   24-08   06-08   05-2008

Dit verslag gaat over wat Bryan heeft meegemaakt tijdens de vakantie in Griekenland bij zijn oom en tante:

De reis:

We hebben een goede reis gehad met een beetje turbulentie. Tijdens de vlucht heb ik ook nog wel een beetje kunnen slapen maar niet heel lang. Het laatste uurtje werd ik beziggehouden door de Simpsons die daar op tv waren.

Toen we waren geland en onze koffers hadden, zijn we uiteindelijk op zoek gegaan naar een taxi en die heeft ons bij de haven afgezet. Toen zijn we de haven binnengegaan en hebben we gewacht op oompje, tante en Meis die ons kwamen ophalen met de rubberen boot. We hebben toen nog wat gedronken en gepraat en uiteindelijk was het toch wel tegen half 4-4uur, toen ben ik naar bed gegaan J!

Dag 1

De volgende dag zijn we lekker met zijn allen gaan zwemmen nadat we lekker met zijn allen hadden ontbeten. Daarna zijn we met zijn allen even naar het dorp gegaan, maar onderweg zijn oom Paul en ik afgehaakt en zijn lekker met Meis terug gegaan naar de boot. Het water was mooi en helder en ik besloot te gaan snorkelen. Ik ben een grote groep visjes tegengekomen en heb ze gevoerd, dat was mooi.

Toen papa, Sandra en tante Marianne terug waren zijn we naar het volgende eilandje gezeild. Dat was heerlijk: het was helemaal stil en het enige wat je soms hoorde is het bijbootje dat 1 keer over een grote golf heen ging. Toen we bij het andere eiland aan waren gekomen hebben we van tevoren nog even gezwommen (want  het was namelijk 31 graden Celsius in de schaduw en in de zon heb ik nog niet gemeten maar ik denk dat het in de zon toch zeker wel boven de 35 graden is) en daarna hebben we de BBQ aangestoken, lekker gegeten en zoals gewoonlijk de mannen en de vrouwen aan de alcohol (ik aan de cola).

Dag 2

Vandaag zijn papa en ik ‘s ochtends naar een eilandje geroeid om even lekker te douchen. Toen we onder de buitendouche stonden tikte papa mij aan en wees een halve meter voor m’n neus, dus ik kijk en staan er 3 konijnen en een aanvalspauw (note van de redactie: een fazant) bijna met ons mee te douchen. Toen we klaar waren zijn we weer terug geroeid en hebben we het die dag een beetje rustig aan gedaan en ‘s avonds lekker nog 1 keertje de BBQ aangestoken.

Dag 3

Vandaag ben ik met moeite wakker geworden maar heb wel heerlijk geslapen.

Vandaag stond op de planning om boodschappen te gaan doen, dus na het eten hebben papa en oom Paul de motor op de bijboot gedaan en zijn we naar een haven gevaren. Toen zijn we even wat gaan drinken op een terras en daarna zijn we de boodschappen gaan doen. Toen we het lijstje af hadden hebben we ook nog 2 pakken ijsjes gekocht en het was de bedoeling dat we die lekker langzaam op zouden eten omdat het zo warm was, maar omdat het zo warm was smolten ze snel en moesten we de chocolade er snel vanaf snoepen. Toen zijn we in 2 etappes naar de Zilver gegaan, omdat het met de boodschappen niet allemaal in 1 keer paste.

In de avond zijn we met z’n allen naar de Griek gegaan en met Meis. Dat was heerlijk, we eten tot nu toe allemaal rond 9 à 10 uur omdat dan de grootste hitte weg is en ik moet zeggen als je dan iets eet smaakt het wel heerlijk.

Dag 4

Vandaag hadden we een klein probleempje: tante Marianne was in de tussentijd 2 stukjes kies verloren, dus gingen we vandaag naar de tandarts. Het was bijna tegen de middag en ik had nog even lekker gezwommen en toen belde we de tandarts. Het was mogelijk dat tante Marianne om half 8 kon komen (in Griekenland is alles 1 uur later dus in Nederland kon ze om half 7 komen). In de tussentijd heb ik lekker gezwommen en hebben we Meis uitgelaten. Van tevoren hebben tante Marianne en ik nog een bami soepje op, maar toen moest ik een moeilijke keuze maken: of met papa en Sandra mee gaan winkelen of met oom Paul en tante Marianne mee naar de tandarts en dan wachten met de hond. Ik heb gekozen … met oom Paul en tante Marianne mee naar de tandarts, dus het was 7 uur en we zijn gegaan ik met mijn mp3, spelletje en geld dat ik van oom Paul had gehad om als het wat lang duurde even een ijsje te halen of wat te drinken. Na 2 uurtjes was tante Marianne klaar en het was precies op tijd want ik heb een uurtje of 3 kwartier met Meis gespeeld en een beetje zitten kijken naar de natuur (en de meisjes J) en 1 uurtje even met muziek aan gezeten en een lekker ijsje op.

Tante Marianne had een vulling gekregen en ze mocht gelijk eten dus zijn we lekker uit eten gegaan.

Dag 5

Vandaag zouden we eigenlijk om 10 uur vertrekken vanaf het vasteland van Griekenland maar omdat papa de avond ervoor een paar Ouzootjes op had (sterke drank) had hij zijn wekkertje verkeerd ingesteld en zijn we om 11 uur vertrokken vanaf het vasteland van Griekenland naar ………….. Paxos, daar moet het heel mooi zijn: helder water, mooie natuur, dus ik ben benieuwd.

Dag 6

De volgende dag in Paxos zijn we lekker gaan snorkelen, alleen mijn duikbril was kapot gegaan dus moest ik mee naar het dorp (was ik niet erg blij om maar had wel een nieuwe bril nodig) dus zijn we naar een paar winkeltjes geweest en uiteindelijk hebben we een winkel gevonden waar ze duikbrillen verkochten dus ik kan weer snorkelen. Daar tegenover zijn we een kapper tegen gekomen die best wel chagrijnig was, dus we vroegen aan haar of ze open was en ze zei kort af nee. Toen vroegen we maar wanneer ze open was ze zei: in de avond. Dus zijn we terug gegaan naar de boot en oompje het goede nieuws verteld, alleen hij was er niet echt blij mee en zei: ik ga morgen we,l dus we zullen zien J. We hebben daarna nog een aantal uurtjes gewinkelt voor oom Paul die een Dimitri blouse à la Stavros heeft moeten kopen van papa.

Dag 7

(De eerste week is al om dat gaat snel zeg!). De volgende dag ben ik lekker wakker geworden en gelijk met tante Marianne gaan zwemmen, alleen ik vind het water erg koud en die dag was het windkracht 7 met soms stoten van windkracht 8. Ik had gisteren van oom Paul geleerd hoe ik makkelijk op de bodem kon staan

(je neemt een grote hap lucht, trekt jezelf naar beneden aan het anker en als je op de bodem bent dan maak je een leuke beweging) dus dat moest ik even aan tante Marianne laten zien. In het begin zijn we samen gaan duiken en zo en daarna heb ik laten zien dat ik op de bodem kon staan (heel apart als je daar loopt: je loopt net als mannetjes op de maan in die films, zo heel sloom en als je springt duurt het een aantal seconden tot je op de boden terug bent. Hier kom je alleen als je springt met moeite terug want door het zout water ga je gewoon weer omhoog). Daarna zijn we met zijn allen naar de kapper gegaan maar ze was dicht dus oom Paul was blij want die had zijn haar nog, tante Marianne was minder blij want die vond het haar te lang worden.

Dag 8

Vandaag zijn we vertrokken uit Lakka, ik was benieuwd of het volgende plaatsje net zo mooi zou zijn. Ik dacht dat we 2 uur moesten zeilen ofzo maar het eilandje waar wij over aan het twijfelen waren om er heen te gaan, waren we al voorbij gevaren, dus zijn we naar Gaios gevaren. Toen we daar waren zijn we in de haven gaan liggen, dat moest wel want het water (note van de redactie: het drinkwater in de boot) was bijna op. Het was inmiddels al avond, want we waren rond 2/3 uur vertrokken uit Lakka en we hebben even gezeild en de boel verkend in Gaios. We hebben een leuk tentje gezien met 2 hele leuke broers en die kwamen elke avond even langs met een klein glas vol met sterke drank. Toen papa, Sandra en tante Marianne de boel aan het verkennen waren bleven oompje en ik aan boord. Toen iedereen inmiddels terug was en honger had heeft onze kok (oom Paul) inktvis gemaakt (of octopus J) en tante Marianne een lekker sausje en ik moet eerlijk zeggen dat die inktvis/octopus lekkerder was dan verwacht, maar oom Paul kreeg nog goed nieuws: ze hadden hier weer een kapper gevonden! Dus zei hij alweer: ik ga morgen vroeg wel.

Dag 9:

Toen we eenmaal wakker geworden waren en gegeten hadden besloten papa, Sandra en ik om een strandje te gaan zoeken, dus hebben we ver gewandeld. We zijn een aantal strandjes tegen gekomen maar dat was niet zo veel. Toen we op een gegeven moment een klein eilandje zagen met een mooi strand zijn we terug gegaan en hebben papa en oom Paul de 2pk motor op het bijbootje gezet en zijn oompje, tante en ik naar het eilandje toe gevaren. Met snorkels en zwemflippers zijn we eerst de boel gaan verkennen in het water en dat was heel erg mooi. Overal lagen zee egels en stenen in het water, je moest uitkijken want de hele mooie gebieden konden net bij de kust zijn en vol met zee egels, dus als je iets wil doen moet je eerst altijd goed kijken of je niet gewoon met je kont of beik of voeten op een zee egel gaat staan. Daarna hebben we een steen gevonden die mooi in het water ging en hebben daar ons strandje van gemaakt en dat ligt best wel lekker.

Daarna zijn we terug gegaan naar de boot en ben ik nog een keer van de punt afgesprongen. Toen we gingen eten zijn we naar ons cafeetje gegaan waar we nu ook internet van hebben en omdat we daar niks konden eten, hebben we gevraagd of het goed is als we bij iemand anders eten zouden bestellen en dan bij hun opeten en daar het drinken te bestellen. Dat was geen probleem, dus hebben we daar lekker 2 broodjes Gyros op: mmmmmmmmmmmmm. Oom Paul en ik zijn om 12.00 uur ’s nachts nog meegenomen door Mike (1 van de broers van het stamcafé), om een 3-gangenmenu naar binnen te werken. En we wisten van te voren niet wat ie had besteld.

Dag 10

Wakker geworden en lekker vers sinasappelsap gedronken bij het stamcafeetje. Oom Paul kwam snel even terug om de koffiebroodjes te brengen, want oompje en tante waren samen even naar de bakker. Toen de koffiebroodjes er waren hebben we die binnen neergelegd want we hadden al een tosti besteld. Toen we klaar waren ben ik met oom Paul achter de computer gedoken en heb ik even mijn mailtjes gechecked, daarna zijn we met zijn allen het centrum in gegaan en een aantal leuke dingetjes gekocht. Oom Paul en ik wisten te ontsnappen door te zeggen dat we met de hond gingen wandelen en dat hebben we gedaan. Daarna is onze Mike gekomen met nog een borrel en hebben de volwassenen weer flink gezopen. Daarna nog een lekker broodje gyros!

Dag 11

Vandaag vertrokken uit Gaios en hebben lekker gevaren. Onder het varen hebben oom Paul en ik gevist en hebben we in plaats van het 150meter lange lijntje met een octopus, een ander lijntje van 150m gebruikt. Dus eerst hebben we de octopus uitgerold en van het visdingetje (note van de redactie (het vismolentje) afgehaald en weer ingerold en toen hebben we de nepvis ingerold, maar dat ging niet goed dus moesten we hem weer uitrollen en toen weer inrollen. Dus we hebben bij elkaar opgeteld zo’n 500m lijn uitgegooid. Toen hadden we het lijntje met de vis eruit gegooid en hopen dat de vis andere vissen zou lokken. Toen ben ik naar Sandra gegaan voor op de punt en zag ik iets interessants aan de binnenkant van m’n ogen. Toen ik alles goed had bekeken hadden we blijkbaar al 2 vissen gevangen. 10 Minuten nadat ik wakker was zagen we mooie grotten, alleen er waren iets te hoge golven dus misschien gaan we er nog heen als het rustiger weer is. En om de hoek bij de grotten was ons einddoel al: Sivota. Eenmaal aangekomen en lekker iets gedronken te hebben zijn papa en Sandra de boel gaan verkennen, oompje, tante Marianne en ik bleven lekker aan boord, want er moesten nog een paar dingen gebeuren. Tante Marianne en ik zijn met Meis gaan wandelen en hadden een mooi paadje gevonden, jammer genoeg kon Meis daar niet los omdat het uitkwam op een strand. Op de terugweg kon ze gelukkig wel eventjes los, daarna zijn we met zijn allen even naar het café geweest en hebben we een tosti op. En daarna aan boord gegaan en heb ik tante Marianne meegeholpen couscous te maken en dat was heerlijk.

Dag 12

Vandaag zouden we terug varen naar Gofie (note van de redactie: Gouvia), dus zijn we ‘s ochtends nog het een en het ander gaan halen. Papa, Sandra en ik zijn eerst even naar het café geweest en hebben koffie gedronken, daarna zijn papa en Sandra gaan zoeken voor een pinautomaat en voor lekkere broodjes bij de bakker. Oom Paul en tante Marianne zijn naar de supermarkt gegaan en Meis en ik zijn lekker aan boord gebleven. Toen oom Paul en tante Marianne terug waren zijn we alvast begonnen met de zeilen los te maken en zo. Toen papa en Sandra terug kwamen konden we meteen gaan en hebben we gezeild, gemotored en weer gezeild en weer gemotored  en het laatste half uurtje heb ik even een spelletje gespeeld want het duurde toch best wel lang. Toen we om half 9 in Gofie waren, zijn we gaan eten bij het restaurant die bij ons allemaal op nr1 staat: Harry. Daar hebben ze heerlijke Gyros, toen we lekker uitgetafeld waren zijn we naar de boot gegaan en hebben papa, oom Paul en ik nog een half uurtje gevist en toen ben ik naar bed toe gegaan.

Dag 13

Vandaag alweer de laatste dag: we vliegen terug om 24.00 uur. Vandaag ben ik wakker geworden en meteen met tante Marianne in het water gesprongen. Het water was heerlijk, toen ben ik aan boord gegaan en heb ik nog 2 dagen bij mijn verslag getypt J. Nu is het inmiddels half 7 en zal ik een eind moeten maken aan dit verhaal. We gaan zo eten en dan moeten wij om half 9 weg. Nu is het tijd voor een lekker kopje soep, de koffer is ingepakt en nu moet ik nog afscheid nemen van oom, tante en Meis. Ik heb een geweldige vakantie gehad hier in Griekenland en ik heb heel veel mooie dingen gezien, nooit gedacht dat de wereld zo mooi was. Nu nog 1 weekje vakantie in Nederland bij papa en maar ‘s kijken hoe mooi Nederland kan zijn. Iik wens oompje en tante nog veel plezier met hun tocht en hoop dat ik ze snel weer zie!

PS: oom Paul is nog steeds niet naar de kapper geweest maar papa heeft hem wel 3 nieuwe broeken aangesmeerd.