20-07   06-2013   8-09   20-07   20-06   05-2012   21-09   13-09   25-08   23-07   19-06   05-2011

En daarna..............lekkerrrrrrrrrr!!!!!!!!!!

ZA 9 juli

Vandaag om kwart over 9 vertrokken naar het vliegveld in Brussel, Charlerois. Heb onderweg lekker een dutje gedaan.

Toen we op het vliegveld op ons gemak drinken gingen kopen en nog even wilden taxfreeën kwamen we een gehaaste Fransman tegen die zei dat ons vliegtuig over 7 min. zou vertrekken!

Dus we zijn gaan rennen en snel naar binnengegaan, we konden niet meer met zijn 3en naast elkaar zitten. Na 10min waren we vertrokken en zaten we lekker in de lucht. Na 2 uur en 40 min. stapten we uit het vliegtuig en was het 35 graden. Toen we de koffers hadden en naar buiten wilden lopen zagen we een taxichauffeur staan met het bordje 'Williams' erop; die kwam ons dus ophalen. We hebben zo'n half uurtje gereden en toen kwamen we aan bij het haventje waar oompje en tante lagen. Maar omdat we er eerder waren dan verwacht  hadden oompje en tante ons nog niet verwacht. Dus we komen eraan gereden en oompje en tante komen net aangelopen met Meis, dus iedereen springt uit de auto en gaat elkaar knuffelen en kussen. Toen gezamenlijk naar de boot gelopen, eenmaal op de boot ging iedereen meteen aan de welkomstborrel, dus de laatste hersencellen van de familie Willems (behalve ik) zijn afgestorven.

Tijdens de borrel ben ik natuurlijk meteen in het water gesprongen en ben gaan snorkelen. Daarna werd ik eruit geroepen omdat we met z'n allen gingen eten. Dat was lekker: we hebben heerlijk gegeten, ik had een lekkeren varkenssteak. Na het eten zijn we een lekker ijsje gaan eten en hebben we nog een snorkelset gescoord voor mij. Daarna zijn we nog even gaan lopen en Meis uit gaan laten. Daarna gingen we lekker naar de boot, daar hebben we nog even gekletst en daarna op ons gemakje gaan slapen.

ZO 10 juli

Net lekker vroeg wakker geworden en heerlijk geslapen. Daarna mijn snorkel uitgepakt en proberen te verstellen. Na een uurtje is dat toch nog gelukt, toen zijn oompje, tante, ik en Meis naar het strandje gewandeld om lekker met Meis te zwemmen. Zelf hebben we ook hartstikke mooi kunnen snorkelen en mooie kleine visjes maar ook grote visjes gezien en zee egels en kleine maar ook grote krabben. Daarna zijn we naar de douches gesnorkeld en oompje is met Meis naar de douches gewandeld en we hebben ons daar even ontzout. Daarna lekker teruggelopen naar de boot en nog even extra afgespoeld en gewassen. Papa en Sandra waren even koffie drinken en toen ze terug waren gingen we alles klaar maken om uit te varen. Alles ging goed tot dat we 100meter van de kust waren en de motor afsloeg. Oom en tante zeiden dat dat nog nooit was gebeurt en probeerden het nog een keer, maar het mislukte. Uiteindelijk is oompje gaan duiken om te kijken of iets in de schroef zat, ook daar zat niks in, uiteindelijk zat er water bij de brandstof en daardoor sloeg de motor af. Oompje heeft het water eruit gehaald en toen zijn we verder gaan varen en naar Ormos Vathoudhi gezeild. Eenmaal aangekomen ben ik het water ingesprongen met pap, oompje en tantetje. Daarna hebben we de BBQ aangestoken en lekker veel vlees erop gegooid en natuurlijk weer een "welkomst" borrel (of 12) gedronken. Na het eten lekker uitbuiken en de laatste (paar) welkomstborrels opgedronken. Daarna zijn we naar een winkeltje geweest en hebben we een ijsje gegeten. Toen lekker terug naar de boot gegaan en op ons gemakkie gaan slapen: heerlijk Griekenland.

MA 11 juli

Vandaag zijn we vroeg vertrokken en hebben we een lange reis gemaakt. Ik heb vandaag samen met Sandra gezorgd voor lekker middageten. Zoals gewoonlijk was het weer 35 graden in Griekenland en geen wolkje aan de lucht. We hebben lekker gezeild, ongeveer 4a5 uur en dat is heerlijk. (Veel daarvan weet ik niet meer want ik heb lekker liggen slapen).

Eenmaal daar aangekomen ben ik met paps lekker gaan zwemmen en heb ik met tante nog gesnorkeld. Daarna nog even in het water gedreven en lekker met het balletje over gaan gooien: het water is heerlijk om in af te koelen. Toen zijn we met z'n allen uit eten geweest. Ik heb heerlijk gegeten: het was een grote spies met vlees en lekkere frietjes, hmmmm! In dat cafeetje hadden ze ook nog wifi, dus nog even mijn mail bekeken. Daarna een borrel gedaan op het terras en ik lekker een spelletje zitten spelen.

DI 12 juli

Vandaag wakker geworden en meteen in het water gesprongen: dan ben je binnen 5 seconden wakker! Heerlijk gezwommen en proberen te duiken, dat ging niet zoals geplant want ik kon mijn oren niet klaren. Daarna ben ik met papa water gaan halen want we zagen een kraantje. We hadden 3 jerrycan's gevuld en gingen weer terug naar de boot, toen we bij de boot waren hebben we Meis erin getild en zijn we lekker gaan wandelen. Een plasje had ze zo gedaan maar het poepen duurde even, dus we gingen door de bossen wandelen. We moesten een klein stukje over de weg omdat op ons pad 3 bejaarde opaatjes zaten te lunchen. En récht voor dát tafeltje mét die drie opa's legt Meis een hele mooie grote drol! Die moesten we dus wel oprapen en weggooien, dus we stonden erboven te kokhalzen, maar uiteindelijk is het gelukt. Daarna snel naar de boot gegaan en de rest van de middag lekker in het water gelegen.

Papa en Sandra hadden die ochtend vis gehaald voor op de BBQ. Rond half 6 zijn we nog met z'n allen naar het supermarktje gewandeld en hebben we nog worstjes gehaald en heb ik iedereen getrakteerd op een heerlijk ijsje. Daarna naar de boot gegaan en de BBQ aangezet. De vis zag er heerlijk uit, alleen wilde ik het niet ontleden en eigenlijk ook niet eten want al die visjes keken me aan! Toen heb ik aan tante Marianne gevraagd of ze mijn visjes wilde ontleden en dat wilde ze doen, dus heb ik alsnog heerlijk vis gegeten en daarna nog de worstjes, hmmm!

Na het eten was de avond al ver voorbij en hebben de "volwassenen" weer eens gedronken en ik heb lekker nagebuikt en een spelletje gespeeld. Toen maar lekker gaan slapen, want morgen zou het vroeg dag worden.

WO 13 juli

Vandaag 10voor7 (Nederlandse tijd) wakkergemaakt, want iedereen moest aan 't werk want we zouden vroeg vertrekken. Papa en ik gingen eten halen en water bijvullen, oom Paul ging met Meis wandelen en tante Marianne en Sandra gingen het dekzeil van het zeil halen en alles vaarklaar maken, dus ik was pas een beetje wakker toen ik klaar was met de klusje. Uiteindelijk zijn we precies op schema vertrokken en hebben we een lekker broodje gegeten dat we vanochtend hadden gehaald. Daarna is vrijwel iedereen een dutje gaan doen, dus ben ik ook gaan liggen en heb een spelletje gespeeld. Omdat we vroeg waren vertrokken waren we al om 2 uur op onze bestemming dus zijn we lekker gaan zwemmen. Papa, Sandra en tante Marianne waren daarna naar het dorpje gegaan om te zoeken maar een supermarktje. Oom Paul en ik zijn natuurlijk aan boord gebleven. Ik ben daarna het water nog in geplonsd omdat ik het een beetje warm had: het was maar 33 graden in de schaduw, dus hoe je het dan warm kan hebben in de zon snap ik ook niet! Toen de Zilver boodschappen crew terug was gooide oompje de fik in de bbq en zijn we lekkere blindenvink en kip gaan eten, hmmm!

Na de bqq had iedereen weer een borreltje gepakt en hadden we boven nog lekker even gekletst en daarna zijn we met z'n allen slapie gaan doen.

DO 14 juli

Vandaag vroeg vertrokken en hebben we lekker een uurtje gemotord. Daarna zijn we aangekomen in een haventje waar de zilver crew kon winkelen. Pa heeft de boot mooi achteruit ingeparkeerd tegen de kant. Omdat we hier in een haventje lagen waar iedereen lekker op de wc gaat zitten en het onder de boot uit laat komen kon ik hier niet fris zwemmen. Dus was ik mee Meis uit gaan laten en heb ik samen met Meis gezwommen. Daarna nog een stukje gelopen, want de taak van oompje en tante is een supermarkt vinden en een mooi grasveldje vinden waar Meis kan poepen. Daarna hebben we een mooi supermarktje gevonden en nog wat frisdrank ingeslagen. Ik heb buiten gewacht tot oompje en tante terugkwamen uit de supermarkt. Ik keek naar rechts en toen zag ik het wel weer: daar kwamen de gangsters van Griekenland aanlopen, Meis lag lekker op de grond maar er zat een vliegje voor haar neus, Meis bijt zodat het vliegje weggaat en de Griekse gangsters stonden zo aan de overkant van de weg, dat was wel leuk! We zijn lekker teruggelopen en ik heb nog even aan m'n verslag gewerkt. Daarna zag het er naar uit dat ik mee moest winkelen: WEW!

Maar gelukkig werd ik gesteund door mijn bondgenoot oom Paul en samen hebben we de Zilver winkelcrew verslagen en zijn we met z'n 2en aan boord gebleven. Daarna is iedereen zijn hobby uit gaan oefenen: papa, Sandra, tante Marianne zijn gaan winkelen, oompje is gaan slapen en ik ben wifi gaan zoeken. Toen iedereen terug was zijn we gezamenlijk gaan eten. Voor het eten zijn papa, Sandra en ik nog even gaan wifi-en op het terras en daarna zin we met z'n allen naar een Gyros tentje gegaan en hebben we lekker Gyros gegeten. Sommigen mensen 1tje, sommige mensen 2, maar één iemand daar had er 3 (we noemen geen namen oom Paul). Daarna zijn we een toetje gaan scoren, maar ik zat redelijk vol dus ik nam een blikje cola.

VR 15 juli

Vandaag moesten we de haven uit omdat alle huurboten terug kwamen dus de planning was dat we 100m verder gingen ankeren. Alleen bij het vertrekken ging het niet goed: het ankertouw bleef in de bijboot hangen en de bijboot zat vast, dus ik moest in de bijboot springen en hem losmaken. Gelukkig ging alles goed en gingen we lekker ankeren. Ik vond het ankeren toch wel lekkerder omdat we dan frisse koele lucht aan boord krijgen. Daarna ben ik meteen in het water gesprongen (omdat dat niet kan in een haven door rioleringen enzo), lekker gaan snorkelen, maar dat was geen succes: je zag de bodem namelijk niet.

Ik ben een beetje gaan oefenen op duiken en adem inhouden enzo en daarna is oompje de keuken ingedoken en heeft ie verrukkelijke octopus met groente gemaakt hmmmm (p de groenten na)! Vervolgens een lekker ijsje gaan scoren en de dag was alweer om.

ZA 16 juli

Hmmm, vandaag uitgeslapen want we bleven nog een dagje liggen, heerlijk! Ik ben wakker geworden en lekker gaan zwemmen. Daarna kwamen papa en Sandra van de bakker af en heb ik een lekker broodje chocolade en een kaasbroodje op hmmm! Daarna nog even af gaan koelen in het water. Omdat we met de boot bijna voor een landingsbaan van vliegveld liggen, wilden we daar even gaan kijken of er een strandje was. Iedereen is in het bijbootje gestapt en ik heb mijn snorkel en zwemflippers aangetrokken en ben achter de boot gaan hangen en als die wat harder gaat is zo'n tocht toch wel zwaar want om de paar minuten had mijn zwembroek de neiging om van mijn sexy billetjes af te glijden. We zijn geen strandje tegengekomen dus zijn we teruggevaren. Bij een klein plekje was het heel ondiep en vol zee egels en scherpe stenen en toen gebeurden het...

ik kreeg kramp in mijn teentje :(

Eenmaal bij de boot aangekomen ben ik snel uit het water gegaan en langzaam ontkrampte mijn teentje. Toen hij net weer goed was viel er 1 zwemflippertje van de boot voor het trapje, ik dacht "ha, ik spring in het water er ga er gelijk weer uit", maar toen ik het water raakte zat mijn teentje wéér helemaal in de kramp. Daarna nog lekker gaan zwemmen en je kon de bodem nu wel zien. Ik vroeg of ik de zwemflippers van tante Marianne mocht lenen en dat mocht dus ik ging oefenen met duiken. Met zwemflippers aan lukte dat heel goed. Met zwemflippers kan ik onder het bijbootje en de Zilver heen zwemmen en aangezien ik weinig longinhoud (moeilijk woord) heb is dat best goed voor mijn doen! Daarna nog een mooie schelp gevonden en een verfblik uit het water gehaald. Toen aan boord geklommen, daarna heeft oompje de Zilver winkelcrew aan de kant gebracht en die zijn gaan winkelen. Wij zijn lekker aan boord gebleven en een hebben een spelletje gespeeld. Ik ging even naar de badkamer en besloot mijn haren toch maar even te doen voordat ik weg ga (k zie er niet uit) maar ja, we liggen lekker voor anker,

Niemand die je kent :D

Toen we lekker hadden gegeten en op de boot zaten zijn we met z'n allen gaan slapen. Ik had het alleen zo benauwd  en warm dat ik niet kon slapen. Ik heb een dun lakentje meegenomen en ben lekker buiten gaan liggen en god, wat beviel dat goed!

ZO 17 juli

Vandaag ben ik nog even lekker gaan zwemmen, want we zouden vroeg vertrekken en weer terug gaan liggen in de haven (en daar kan je niet zwemmen). Toen we in de haven lagen zijn we met het bijbootje naar een heel mooi strandje gevaren en daar zijn we gaan snorkelen. Daar was het echt mooi: veel mooie grote visjes maar ook hele kleine mooie visjes. Na ong. 1,5 uur zijn we weer teruggegaan en ik ben daarna toch gaan zwemmen in de haven. Een man kwam ons waarschuwen dat ik dat beter niet kon doen, omdat daar de riolering uitkwam. Dus ben ik maar lekker met tante Marianne galgje gaan doen. Daarna is tante Marianne de keuken ingedoken en heeft ze heerlijke  soto soep gemaakt. Dat was overheerlijk. Tijdens dat we aan het eten waren was een huur catamaran niet goed geankerd en sloeg tegen de kant aan. Oom Paul, pap en ik zijn toen gaan helpen want de mensen waren weg, dus ik stond samen met een Engelsman die ook kwam helpen het anker op te halen op die boot (die catamaran was groot en had een lounge trampoline voorin). Toen we het anker op hadden gehaald hebben we ongeveer 10 a 15 meter ketting laten zakken in de bijboot en oom Paul en papa hebben het anker opnieuw gelegd omdat de mensen van die boot maar 5 meter hadden uitgegooid. Zo hebben we de boot een beetje naar voren getrokken en toen die mensen terug kwamen zijn ze opnieuw gaan ankeren. Daarna ben ik lekker terug gegaan naar de soep, toen iedereen klaar was met eten zijn de Zilver winkelcrew (tante, Sandra, pap) een nieuwe snorkel gaan zoeken en hebben ze nog even gewinkeld!

Ik heb met oompje de afwas gedaan en daarna Meis uit gaan laten en hebben we lekker een ijsje en wat drinken op. Daarna hebben we met z'n allen (op mij na) weer aan de ouzo gezeten en daarna gaan slapen. Dat buiten slapen van gisteren is zo goed bevallen dat ik vannacht weer onder de sterrenhemel heb gelegen

MA 18 juli

Vandaag zijn we vertrokken naar een ander baaitje. Dit was ook de dag waarop papa en Sandra elkaar al 2 jaar kenden: gefeliciteerd!

Dat baaitje scheen erg mooi te zijn om te snorkelen dus zijn we er lekker naartoe gezeild. Toen we er waren zijn we met z'n allen meteen gaan zwemmen en snorkelen.

DI 19 juli

Vandaag ga ik even niet zoveel schrijven. Deze dag gaat niet meer leuk worden, nooit meer. Vannacht is onze Meis overleden. Ik ben wakker gemaakt en heb gehoord wat er is gebeurt, ik kon het niet geloven, het drong maar niet tot me door. We zijn terug gevaren naar het plekje waar we gisteren waren, daar heeft Meis namelijk heel fijn gespeeld op een privé strand. We hebben een mooi gat gegraven en Meis begraven. Bovenop hebben we mooie steentjes gelegd een een kruis gemaakt van hout.

Ik ga je missen maatje, leuke mooie tijd gehad: rust zacht!

WO 20 juli:

Vandaag was het een met-onze-zielen-onder-de-arm-loop-dag. Die avond zijn we wel naar een restaurantje gegaan en hebben we geproost op Meis.

DO 21 juli

Vandaag hadden we een auto gehuurd om even afleiding te hebben. We hadden de auto gehuurd we waren om 10 uur vertrokken en gingen een toer maken over het hele eiland. Dus we zijn eerst langs het vliegveld gereden en daarna off road gaan rijden langs mooie dingen, huizen en tuinen enzo. Daarna langs verschillende strandjes en helemaal boven op de berg zagen we een klein mooi strandje met eettentje, dus hebben we een bergwandelingetje naar beneden gemaakt (van Sandra moest dit bergwandeling! zijn, want het was een grote tocht op teenslippers haha). Daarna hebben we lekker gegeten en zijn we gaan zwemmen, alleen het was heel jammer dat het water daar vies was dus je kon weinig zien. Daarna zijn we lekker teruggereden naar Skiathos city en hebben we onderweg een lekker ijsje gegeten en nog even gekeken naar het eilandje van Meis. Daarna terug naar de boot gegaan.

Daarna zijn we lekker naar een nieuw Gyros tentje gegaan en heb ik heerlijk gegeten. Toen lekker na de boot gegaan en toen lekker gaan slapen. Gisteren was er storm maar vandaag ging de wind iets meer liggen dus heb ik weer lekker buiten geslapen.

VR 22 juli

Vandaag waren we weer lekker gaan zeilen. Het was het eerste zeilavontuur zonder Meis op de Zilver. We missen haar wel hoor!  We waren mooi langs het eilandje van Meis gezeild. Na een paar uurtjes waren we bij ons nieuwe eilandje waar we in de haven gingen liggen. Tegenover ons zat een cafeetje met wifi en als we helemaal achter op de boot zaten hadden we internet.

Daarna zijn we even alles gaan verkennen. Gelukkig waren er niet zoveel winkels dus waren we zo klaar. We hadden wel een lekker Gyros tentje gevonden. We liepen erlangs en keken hoe laat het was, het was alweer 9uur dus zijn we lekker gaan eten en de Gyros daar was heerlijk. Daarna zijn we teruggegaan naar de boot via de winkelroute en hebben we nog lekker iets gedronken. Ik ben even een spelletje gaan doen en daarna is iedereen gaan slapen.

ZA 23 juli

Vandaag weer een lekker nachtje gehad in de frisse lucht: heerlijk geslapen, even op mijn ipod gespeeld tot iedereen wakker was, daarna zijn we lekker gaan ontbijten. Daarna is de Zilver winkelcrew naar het terrasje gegaan en daarna wilden ze even gaan winkelen. Oompje en ikke zijn een spelletje gaan doen op de ipad en even lekker gaan douchen, daarna naar binnen gegaan en nog even gespeeld tot ik gefluit hoorde: dus ik ging kijken. Er stond een man bij de boot die mij riep dus ik zei tegen oompje dat er een man stond die waarschijnlijk meer aan de kapitein had dan aan mij. Die man bleek de eerste eigenaar van de boot te zijn en is een lekker drankje komen scoren aan boord. Daarna is tante erbij gehaald en papa en Sandra waren verdwenen. Een half uurtje later hoorde ik een motorgeluid en hoorde ik Sandra. Ik keek om en toen zag ik papa en Sandra op een quad! Dus ik trok mijn shirt en slippers aan en ben achterop gesprongen. We zijn gaan rijden we hebben heel de dag door geruild van bestuurder. Dat was erg leuk. Papa en Sandra hadden nog een mooie tocht gemaakt door de bergen en toen ze terug waren heb ik die zelfde tocht gemaakt met papa. Lekker tussen stukjes offroad gebied en dat is erg leuk.

Daarna lekker teruggegaan en aan het eten begonnen. We hadden een lekkere soort van salade gemaakt met tonijn, tomaten, maïs, wijnbladeren met rijst, olijven, etc.

Dat was lekker! In de avond zijn we nog even gaan winkelen. Terug naar de boot gegaan en toen was de dag alweer voorbij! Wat gaat dat snel allemaal!

ZO 24 juli

Vandaag zoals gewoonlijk lekker geslapen. Iedereen moest op tijd wakker zijn want we hadden nog een hoop te doen. Tegen de tijd dat iedereen wakker was was het alweer een uur later dan dat iedereen wakker had moeten zijn! We zijn eerst nog even lekker gaan crossen met de quad, daarna de quad teruggebracht en zijn we met z'n allen gaan eten.

Daarna zijn we vertrokken naar een baaitje waar vroeger piraten en rovers lagen! Het werd ook wel een af ander Grieks woord genoemd, wat in het Nederlands stille baaitje betekent. Als je daar invaart is het meteen stil. De tocht duurde 4uurtjes waarvan we een stuk hebben gezeild en een stuk gemotord. Het was heerlijk. Eenmaal aangekomen ben ik gelijk met tante Marianne in het water gesprongen. Dat was even geleden, omdat we in haventjes hadden gelegen. Daarna op laten drogen en mee proberen te helpen het vlees te marineren. Alleen zei Sandra dat ik niks kon doen. Ik heb toen dan maar 10 paprika's gesneden! En heb heel hard gewerkt. Daarna had tante Marianne zichzelf flink bewerkt met een groot vleesmes! Dat is niet erg slim dus nu zit tante Mariannes vinger in het verband. Daarna hebben we een heel lekker stuk vlees op met groenten en pitabroodjes.

Daarna besloot papa te gaan vissen: hij zei dat we morgen vis zouden eten en dat ie zeker iets zou vangen. Er is 5x het aas van het dobbertje afgepakt zonder beet en na 10 min is papa gestopt. Dat zijn nu de echte vissers!!!!?????  Toen hebben ze maar een borrel gepakt en de dag was weer omgevlogen.

MA 25 juli

Vandaag hebben we in een baaitje naast ons oude baaitje gelegen. Het was daar wel mooi. We hadden wel een tocht van ongeveer 4 uur gemaakt maar het was een mooi baaitje. In de tussentijd waren we een mooie grot tegengekomen. Toen we geankerd waren hebben we de motor op de bijboot geslingerd en zijn we naar de grote grot gevaren en zijn we lekker gaan snorkelen: dat was heel mooi! Toen we terugkwamen zagen we jongens van een 7meter hoge rots afduiken, oompje en ik hadden afgesproken er morgen vanaf te springen! Maar toen ben ik het water in geduwd en dappere oom ging mee. Ook al hadden we afgesproken dat we morgen pas gingen, zijn we toch diezelfde dag gegaan wew! Dat was erg aight! Ik ben de rest van de dag nog vaak naar boven geklauterd om lekker van de rots en van de boom die erop groeide af te springen. Daarna hebben we heerlijke kipspiesjes op en zijn we op zoek gegaan naar een ijswinkeltje. En zo eindigde weer een dagje op de Zilver.

DI 26 juli

Vandaag zijn we op tijd vertrokken. Iedereen is op tijd opgestaan want we moesten allemaal wel iets doen: papa en Sandra gingen brood halen, oom Paul en ik maakten de kuip schoon en klopten de kleedjes en tante Marianne maakte het binnen schoon. Toen iedereen klaar was zijn we vertrokken. Onderweg een lekker broodje gegeten en daarna ben ik even voor op het dek gaan liggen. Ik was een beetje aan het rondkijken en ineens zie ik daar in de verte 2 dolfijnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar het was te laat voor de anderen want ze keken niet en daarna heb ik ze ook niet meer gezien. Dat was gaaf! Daarna is iedereen een dutje gaan doen omdat de reis lang duurden en ik besloot om met muziek op lekker in de zon te gaan liggen. Na een kwartiertje stopte de muziek, dus ik keek op mijn schermpje: was mijn ipod oververhit omdat die in de 42 graden zon lag. Dus ik ben naar beneden gegaan en had het zwarte beschermhoesje eraf gehaald en de achterkant van mijn ipod kookte! Dus heb ik hem in de vriezer gedaan en na een paar minuten deed hij het gelukkig weer! :D We gingen terug naar Skiatos (die plaats waar we een auto hadden gehuurd) en eenmaal daar aangekomen was het al laat en hebben we de Zilver winkelcrew rond 5 uur naar de kant gebracht. Oompje en ik hadden afgesproken dat we om 8 uur zouden komen :D jeeej haha: we zijn eerst met z'n 2en een spelletje gaan doen en daarna even een dutje gedaan, dat was lekker! Rond 8 uur heb ik oompje naar de kant gebracht en alles ging prima. We hadden op het terrasje afgesproken en de winkelcrew zat er al. Daarna zijn we naar een lekker restaurant gegaan en heb ik een lekkere pizza bacon op. Daarna zijn we terug naar de boot gegaan en nog lekker wat gedronken. Ik had zitten twijfelen tussen pizza en tussen schnitzel maar de pizza was heerlijk en zo eindigde de dag!

WO 27 juli

Vandaag hebben we het wekkertje gezet en zijn we op tijd vertrokken naar ons eerste baaitje. We hadden alles klaargemaakt en zijn vertrokken. Daarna hebben we tijdens het varen lekker gegeten. Het was een lange tocht van ongeveer 6uur: ik heb lekker geslapen en lekker gekeken. Het is supermooi Griekenland! Toen we eenmaal aangekomen waren zijn tante Marianne en ik lekker het water in gesprongen en lekker afgekoeld. Darna is de BBQ aangestoken en hebben  we lekkere koteletten gegeten met groenten. Toen we lekker klaar waren met eten hebben oompje en tante de ipad en boxen gehaald en zijn we met z'n allen gaan zingen. (Heel de haven kon mee genieten!?) Zo is dit de hele avond doorgegaan en uiteindelijk is er een einde gekomen aan weer een gezellige dag!

DO 28 juli

Vandaag zouden we 1,3mijl gaan zeilen. We zouden namelijk naar een haventje gaan tegenover het haventje waar we nu liggen. Ik heb 1mijl gezwommen en de rest op de boot gezeten. Oompje had namelijk een touw achter de boot gegooid en ik ben erachter gaan hangen. Later zijn papa en oompje er ook in gesprongen en dat was leuk. Ik zat helemaal achter aan het touw, daar was namelijk een klein stootwilletje aan gebonden. Ik hing lekker aan dat stootwilletje en papa kwam naar mij toe. We keken elkaar aan en ik zag dat papa vooruit ging en ik bleef hangen! Het stootwilletje had losgelaten! We konden nog net op tijd elkaars handen grijpen en papa trok me naar voren zodat ik het touwtje weer vast kon grijpen. In het begin deed ik niks want ik dacht dat papa het touwtje ook niet meer vast had. Maar dat bleek dus wel zo te zijn. Alles was goed gekomen en papa en ik waren in het bijbootje gesprongen. Papa zat er zo leuk op dat ik dacht dat ik papa in het water kon gooien, alleen hij had het touwtje van de andere kant vast en ik kreeg hem dus niet in het water. In plaats daarvan ben ik in het water gegooid. Ik keek op en zag het stootwilletje zo voorbij mij drijven. De Zilver moest dus een noodstop maken omdat ik me nergens meer aan vast kon houden. Het bijbootje was los gemaakt en papa is mij weer komen redden (haha dat was leuk!). Toen ik weer aan boord was is het touwtje opgeruimd en gingen we alles klaar maken om te ankeren. Eenmaal geankerd hebben we lekker iets fris gedronken en zijn we naar de kant gegaan, een ijsje halen en even alles verkennen. We hebben nog lekker op het terras gezeten en wat gedronken. Daarna zijn we terug gegaan naar de boot en heb ik met tante Marianne al mijn zpellingzvauten uit het verslag gehaald, allemaal! Dan zie je pas hoeveel zpellingzvouten je maakt! We zijn er 2uur mee bezig geweest en nog niet klaar! We hebben heerlijk gegeten en afgesloten met veel gezang. Waarom houden ze niet van rapmuziek?

VR 29 juli

Vandaag zijn we vertrokken naar onze begin/eind bestemming: Volos. We waren er al op tijd zodat we nog een beetje konden genieten van de dag. Toen we aankwamen en bijna klaar waren met ankeren zagen we dat het anker helemaal scheef lag! Dus zijn we met z'n allen gaan proberen de Zilver naar rechts te trekken zodat het anker weer recht kwam te liggen.

Uiteindelijk is het allemaal gelukt en hebben we lekker wat gedronken. We hebben lekker gekletst en lekker van het zonnetje genoten. Daarna zijn we met z'n allen uit eten geweest in het restaurantje waar we het eerst hadden gegeten.Ik had een pizza tonijn en die ging er wel mee door maar ik vond het geen knaller. We hebben geproost op een geslaagde vakantie en het was een topper (met minpunt dat onze Meis is overleden).

Uiteindelijk een lekker ijsje gaan halen en terug gegaan naar de boot daar nog even geborreld en nagekletst en ook aan deze dag kwam weer een eind.

ZA 30 juli

Vandaag de laatste dag hier bij oompje en tante. We hebben allemaal lekker geslapen.

Papa en Sandra zijn naar het bakkertje geweest en hebben lekker vers brood gehaald.

Toen ze terugkwamen hebben we gezamelijk gegeten. Daarna hebben we allemaal op onze eigen manier genoten van de laatste dag: papa en Sandra zijn lekker het dorpje in gegaan, oompje en tante waren even wassen en alles alvast voorbereiden voor de volgende gasten en ik heb heerlijk gezwommen, gedoken en gesnorkeld. Uiteindelijk is iedereen teruggekomen en zijn we wat gaan drinken aan boord. Toen we onze koffers ingepakt hadden en ze naar buiten getild hadden kwam de taxi net aanrijden. We hebben een grote groepsknuffel gedaan en afscheid genomen van oompje en tante en zijn daarna vertrokken naar huis.

Oompje, tante bedankt voor de fijne gave vakantie! Er waren veel leuke momenten maar ook droevige momenten. Bedankt voor alles, ik heb het erg naar mijn zin gehad! xxx